کد خبر: ۲۲۷۰۷
|
۱۹ آبان ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰
در گفتگو با نبض فناوری مطرح شد؛

فقدان استراتژی مشخص برای حمایت از دانش‌بنیان‌ها| تولید پارچه نانویی با دانش بومی

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان نانو ویرا پایش فردا، با اشاره به اینکه دانش فنی در عرصه فناوری نانویی را در کشور داریم، اما مسئولان حمایت اساسی نمی‌کنند، گفت: این مهم باعث شده که با یک سوم نیرو فعالیت می‌کنیم.


ابراهیم زارع مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان نانو ویرا پایش فردا، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» از تولید پارچه‌نانویی در کشور خبر داد و گفت: این شرکت دانش بنیان بیش فعالیت خود را همزمان با شیوع ویروس کرونا شروع کرده است. این محصول برگرفته از دانش فنی منحصربفرد و بومی تولید می‌شود.

وی میزان تولید پارچه نانویی را روزانه حدود ۱۰ هزار متر عنوان کرد و افزود: این پارچه‌ها براساس متراژ تولید می‌شود. متاسفانه به دلیل شرایط بد اقتصادی امکان اجرای برنامه دیگری در شرکت نیست.
زارع با انتقاد از عملکرد مسئولان گفت: تا به امروز هیچکدام از نهاد‌ها حتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد نانو حمایتی از محصول تولیدی به عمل نیاوردند. برای این مهم چندین بار به آن‌ها مراجعه کردیم، اما حمایت نکردند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان نانو ویرا پایش فردا، با اشاره به اینکه درست است محصول تولیدی ما جز دانش‌بنیان‌ها لحاظ شده است، اما در عرصه تولید و صادرات هیچ حمایتی از سوی مسئولان دریافت نکردیم. تنها دانش بنیان شدن دردی را دوا نمی‌کند باید حمایت و تسهیلاتی را در اختیار شرکت‌های تولیدی دانش‌بنیان قرار دهند تا به ادامه فعالیت خود ادامه دهند. این شرکت دومین شرکت تولیدی در کشور است که محصولات نانویی تولید می‌کند. باید حمایت‌های همه جانبه از دانش‌بنیان‌ها صورت گیرد.

وی تصریح کرد: از این پارچه‌ها برای تولید ماسک استفاده می‌شود به گونه‌ای که این پارچه‌ها جلوی ۹۷ درصد ذرات معلق را گرفته و از ورود ویروس جلوگیری می‌کند. همچنین پارچه تولیدی مورد تایید سازمان انرژی اتمی است.

زارع با اشاره به اینکه دانش فنی در عرصه فناوری نانویی را در کشور داریم، اما مسئولان حمایت اساسی نمی‌کنند، گفت: این مهم باعث شده که با یک سوم نیرو فعالیت می‌کنیم. در سال گذشته حدود ۴۰ نفر با این شرکت همکاری می‌کردند، اما به دلیل نبود حمایت در حال حاضر تنها سه نفر در این شرکت مشغول به کار هستند؛ بنابراین در صورت حمایت دولت و مسئولان می‌توانیم نیاز کل کشور را تامین کنیم.

وی ادامه داد: ورود به عرصه صادرات نیاز به یک بازار رقابتی است متاسفانه در کشور ما چنین امر مهمی ایجاد نشده است. دولت باید در این خصوص تدابیری بیندیشد.

ارسال نظرات
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی